教員情報
ENGLISH
閉じる
キング グレゴリー
KING, Gregory
G.A. キング
所属
人文学部 英語英米文化学科
大学院国際人間学研究科 言語文化専攻
職名
教授
著書・論文歴
著書
An Intermediate Training Course for the TOEIC L&R Test
(共著) 2018
著書
STEP Test Grade 2 Master Course
(共著) 2018
著書
TOEIC L&Rテスト トレーニング(中級編)[新形式問題対応版]
(共著) 2018
著書
英検2級マスターコース リニューアル問題対応
(共著) 2018
著書
STEP Test Grade 2 SUCCESS COURSE
(共著) 2017
著書
英検2級 Success Course リニューアル問対応
(共著) 2017
著書
Global Activator-Your English, My English, World Englishes!
(共著) 2015
著書
TOEIC Test Standard Lessons
(共著) 2014
著書
New Activator
(共著) 2007
著書
TOEIC Test Short Conversations
(共著) 2005
著書
会話リスニングをTOEICテストで (共著) 2005
著書
インターネット、E-mail英語用例辞典 (共著) 2003
著書
Why is that?-Background to American Culture-
(共著) 2002
論文
Integrating a Content and Language Integrated Learning Approach into a University Language Program. 中部大学人文学部研究論集 (第45号),55-65頁 2021
論文
A Proposal for Using Google Classroom to Implement a Content-Based Integrated English Course 中部大学教育研究 20,37-43頁 2020
論文
Applying Dewey’s ‘Experiential Learning’ in Progressive Education to ESL/EFL/EIL 中部大学人文学部研究論集 (第38号),13-35頁 2017
論文
新入生のコンピュータ不安低減へのIT環境・教育の効果の検討―人文学部5学科の5年間の縦断調査結果― 中部大学教育研究 16,13-24頁 2016
論文
Coastal Collaboration: Service-Learning in Iwate The 2014 PanSIG Proceedings Sustainability: Making Teaching and Learning Last.,64-69頁 2015
論文
Teaching an Intercultural Content-Based Seminar Class in English Education and Culture—Developing Cross-Cultural Communicative Competence.,227-230頁 2011
論文
「コンテント重視型授業で(その1)―ゼミで異文化と英語を学ぶ」 『英語教育と文化―異文化間コミュニケーション能力の養成―』大学英語教育学会体系 第3巻,227-230頁 2011
論文
Is it true that Americans are direct? 英語教育 The English Teachers' Magazine Vol. 59 (No. 6),28 2010
論文
Looking in the mirror pre and post study abroad JALT 2009 Conference Proceedings 2010
論文
Reading Folders: A Warm-Up for Reading Classes. Extensive Reading in Japan Vol. 3.3,11-20頁 2010
論文
コンピューターによる短期留学生の自己理解促進の試み 中部大学人文学部研究論集 人文学部研究論集 (第23号(2010年1月)),91-100頁 2010
論文
PASEO - A Model Pre-Academic Language Program Journal of Chubu University Education 5,123-127頁 2005
論文
The Acquisition of the Easy-to-V Structure by Korean and Japanese Adult Learners of English: Does Native Language Effect Their Interpretive Behavior? Chubu University College of Humanities Research Essays 4,75-96頁 2005
閉じる