教員情報
ENGLISH
閉じる
オグリ セイコ
OGURI Seiko
小栗 成子
所属
人間力創成教育院 語学教育プログラム(英語)
大学院国際人間学研究科 言語文化専攻
職名
教授
著書・論文歴
論文
中部大学春日丘高校との高大連携協定にもとづく授業(英語)―2019年度からの試み― 中部大学教育研究 (No.22) 2022/12
論文
コロナ禍下における英語遠隔授業2年目の挑戦― 学習意欲向上と英語コミュニケーション基礎力の定着をめざした授業デザイン例― 中部大学教育研究 (No.21) 2021/12
論文
ブレンドから遠隔への最適化―コミュニケーション力育成を目指した一年生英語授業デザインの一例― 中部大学教育研究 (No.20) 2020/12
論文
外国語としての英語力定着に向けた教材の適用化とインストラクショナルデザイン 中部大学教育研究 (No.19) 2019/12
論文
外国語としての英語力定着に向けた教材の適用化とインストラクショナルデザイン 中部大学教育研究 (No.18) 2018/12
論文
英語ブレンディッドラーニングの実践と英語学習への意欲向上:理系学科における取り組みを一例に 中部大学教育研究 (No.17) 2017/12
論文
ロボット理工学科における英語コミュニケーション能力向上のためのカリキュラム―2年目までの実践と成果の報告― 中部大学教育研究 (No.16) 2016/12
論文
ロボット理工学科英語強化カリキュラム―1年目の取り組みとその成果― 中部大学教育研究 (No.15) 2015/12
論文
ブレンディッドラーニングにおける対面授業のデザインと教師の役割:学習意欲向上の視座から. 2015/08
論文
Improving Students' Motivation through Blended Learning: A Case Study in the English Programs for College of Engineering Journal of Chubu University Education 17
論文
Back to the Classroom: bringing lessons learned from distance learning back into the blended-learning classroom Journal of Chubu University Education 22 2022
論文
The Effects of ATR CALL BRIX Implementation: An Attempt to Reduce English Pronunciation Anxiety Journal of Chubu University Education 18 2018
論文
Effects of online practice management on self-regulated learner development. Poster presentation at JALT CALL 2015, Kyushu Sangyo University 2015/06/07
論文
From mentoring to monitoring: Self-study record filing toward self-regulated learner development. The Sixth CLS International Conference Proceedings,379-393頁 2014
論文
Self-access rooms: Accountability and mentoring. In N. Sonda & A. Krause (Eds.) JALT2012 Conference Proceedings,239-245頁 2013
論文
Building Autonomous EFL Learners Skills Through Semi-Direct Writing Feedback The Fifth CLS International Conference Proceedings,539-546頁 2012
論文
Kids' Seminar on Cultural Awareness: Increasing Intercultural Readiness in Japan's Elementary Students The Fifth CLS International Conference CLaSIC 2012 Proceedings,547-554頁 2012
論文
Colorful Responses: Maximizing Web Feedback for EFL Writers,Seiko Oguri. Paper presented at 5th Conference of Foreign Language Education And Technology (FLEAT V) 2005/08/10
著書
Webはライティングに役立つか:リーディングからライティングへ 「英語教育」 (9月号),21-23頁 2005
論文
何のために英語を学び学ばせるのか―アジアの視点から― 大学英語教育学会第44回全国大会発表要綱,134-135頁 2005
論文
WebNotebookでのライティング個別指導とそのプロセスのデータベース化 2004
論文
「ライティングタスクのバリエーションとemail添削指導の効果」 2004
論文
Japan Today Trivia Quiz: Interactive Web Page for Culture and Language Exchange Recipes for Wired Teachers 2000
論文
Collaborative Learning Using Interactive Web Pages The Proceedings of The Third Conference on Foreign Language Education and Technology 1998
論文
WWWを利用した協調的語学学習環境 『WebNotebook』 1997/05/31
論文
Collaborative Language Learning Using Web Pages,
CALL
: Basics and Beyond The Proceedings of the Second Annual JALT CALL SIG National Conference 1997
論文
Self-paced Learning Opportunities Using Intranet JALT CALL NSIG 1996/10
論文
「ニュースグループを利用した 英作文プロジェクトの実践」 LLA学会中部支部25周年誌 1996
著書
Intensive Writing Project Using an Internet Newsgroup, Virtual Connections. In Mark Warschauer ed. Virtual Connections: Online Activities & Projects for Networking Language Learners National Foreign Language Center Technical Reports (No 8),52-53頁 1995
著書
Intensive Writing Project Using an Internet Newsgroup, Virtual Connections. In Mark Warschauer ed. Virtual Connections: Online Activities & Projects for Networking Language Learners National Foreign Language Center Technical Reports (No 8),52-53頁 1995
論文
PASEO20年間の歴史と変化. 中部大学教育研究 (No.18) 2018/12
論文
20 Years of PASEO at Chubu University: A Description and Summary of Changes Journal of Chubu University Education 18 2018
論文
"きっずせみなあ2007"参加者の異文化理解に関する考察 中部大学現代教育学部研究紀要 (第2号) 2009/03
論文
大学生の英作文における弱点の傾向(Elements Necessary for Conciseness in EFL Writing) 外国語教育メディア学会(LET)第47回全国大会論文集 2007/08
論文
「学習者個別の弱点の指摘を効率化する英語指導システム」 IT活用教育方法研究 第9巻 (第1号) 2006
閉じる